Leidsch Bier nieuwe partner Singelpark

Leidsch Bier is sinds zaterdag 2 juni officiële partner van het Singelpark. Brouwer JW Fukkink en voorzitter Conny Broeyer van de Vrienden van het Singelpark tekenden tijdens de Open Brouwerijdagen een overeenkomst: Leidsch bier draagt van iedere liter verkocht bier 30 cent af aan het Singelpark. De bezoekers van de brouwerij konden dit weekeinde natuurlijk meteen proeven. Voor alle andere liefhebbers: het SingelBier wordt verkocht in de Leidse horeca (langs het Singelpark), en losse flesjes bij slijterijen.

JW wilde al langer zijn stad Leiden eren met een bijzonder speciaalbier. De rijke historie van de stad heeft JW altijd aangesproken. De stilte van het Katoenpark met even verderop de mystieke begraafplaats Groenesteeg behoren tot zijn favoriete plekken in het Singelpark. Zo werd – in samenwerking met de Vrienden van het Singelpark – de geboorte van een nieuw speciaal bier een feit: het SingelBier. Het SingelBier is fruitig en donkerblond. De specifieke fruitige smaak komt voornamelijk door de Citra hop uit het Noordwesten van de Verenigde Staten. Het SingelBier brouwen met water uit de Singel is één van de – niet onmogelijke – dromen van de creatieve brouwer. Dit wordt nog nader onderzocht.

Posted in Geen categorie

LB op Facebook

May 16, 2019
Foto's uit het bericht van Leidsch Bier

HOPDATE #1

Naast water, mout en gist is hop een belangrijke ingrediënt van bier. Het geeft bitterheid aan het bier en zorgt voor langere houdbaarheid. Maar hop is veel meer dan dat. Nieuw ... See more

May 12, 2019
Bezoek de bron van vloeibaar geluk! | Leidsch Bier: Keytown Craft Beers

Bezoek de bron van vloeibaar geluk!

Bierbrouwen… het blijft een magisch proces: uit eenvoudige grondstoffen water, graan, hop en gist ontstaat vloeibaar geluk. Tijdens de open dagen vertellen we ... See more

Ook bij de 9e editie van De Nederlandse Brouwerijdagen is de Leidsche Bierbrouwerij natuurlijk weer van de partij. Bierbrouwen... het blijft een magisch proces:

May 3, 2019
Leidsch Bier

MOEDERDAG-ACTIE

Louis Vuitton, Gucci, Ralph Lauren, DKNY en Calvin Klein eat your heart out!

De vrouw van 2019 drinkt lokaal speciaalbier en wil een tas waar ze die lekkere flessen handig in kan ... See more

« 2 of 17 »